5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Marius Pikasea

aprilie 2021



Toate news Cum iti poate schimba viata sailing-ul?Skipper în 3 pași simpli sau cum obții permisul de navigațieTimpul liber in vremea "distantarii sociale"În cât timp pot să devin skipper?TRAVERSADA ATLANTIC - ARC 2017TRAVERSADA ATLANTIC [continuare]Cum am ajuns la Veneția cu velierul si mi-a placutCAFELELE DE DIMINEAȚĂ ☕ ALE UNUI SKIPPERÎn vizită la carnavalul de la Veneția...cu toate pânzele susCum am rămas fără motorină pe AdriaticăCum am ajuns mare marinarExpeditia Cyclades I - jurnal de bord [partea 1/2]Expeditia Cyclades I - jurnal de bord [partea 2/2]Vacanță cu barca pe plajele ascunse ale GrecieiExpeditia Cyclades III - jurnal de bordO noapte furtunoasă, in Cyclades XVI, varianta pe velier în Marea EgeeAm fost în Cyclades XVII și m-am îndrăgostit de Grecia și de navigațieCe înseamnă o regată și cum pot participa?Circumterra solitar: Jurnal de bord - Sorin DruganInterviu Sorin Drugan: La 62 ani, Circumterra SolitarRetrospectiva Sezonului de Regatte 2018Food in Greece / Cyclades & SaronicsCum am obținut permisul de navigațieDespre sailing asa cum il vad euCu velierul pe DUNARE, prin DELTA si pe MARE - jurnal de bord5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Cosmin Păuleț5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Iulia Fulicea5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Dorothee Hasnaș5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Paul Grigoraș5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Radu Niculăiță5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Liviu Chiric5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Deea Buzdugan5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Andreea Matache5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Laurențiu Matache (Blondu)5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Bogdan Hrehorciuc5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Cătălin Corduneanu5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Dana Voloșievici5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Ionuț Stan5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Bogdan Voinescu5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Dorin Chiscop5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Dragos-Olt Constantinescu5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Andreea Guci5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Marius PikaseaNUNTA PE VAL
1. Cum si cand a fost prima ta intalnire cu barcile?
 
Ioana, sotia mea, este vinovata pentru intreg acest roller-coaster al sailing-ului din viata mea. Pana atunci, eu eram confortabil cu toate cunostintele mele avansate de a conduce o “nava“ iar cea mai avansata pe care mersesem era o hidro-bicicleta pe care o stapanisem perfect pe la 10 ani, la Eforie Nord alaturi de parintii mei, asta pana cand am infipt-o direct intr-un stufaris. 
Fortat mai mult de gura sotiei, am mers pentru prima data pe un velier ( un Jeanneau de 3 cabine, un 38, avandu-l ca skipper pe unul dintre cei mai iscusiti profesionisti din Romania, Gabitzu). De acolo, imaginatia s-a aprins foarte usor iar pana sa ne dam seama, am contactat mult prea usor virusul, iremediabil, fara a mai avea vreodata sansa oricarui vaccin. 
De acolo, a inceput nebunia, pentru ca astrele au lucrat corect si m-am intalnit cu una dintre cele mai importante scoli de yachting din Romania, SetSailNautic School, ale carei viziuni si abordari profesioniste si calde deopotriva, mi s-au potrivit manusa. 
 
 
2. Care este cea mai frumoasa amintire legata de sailing?
 
De cele mai multe ori, se spune ca cele mai importante elemente ale unei intalniri sunt prima si ultima impresie. Primii pasi, ca si profesionist i-am facut timid, la Limanu, cand m-am urcat pentru prima data, alaturi de Sorin Drugan, pe un velier iar noaptea respectiva mi-a ramas intiparita adanc in memorie. Stiti senzatia aceea in care ne entuziasmam cu totii ziua, cu motorul oprit, cu un vant perfect de 15-20 de noduri, cand auzim doar suieratul vantului in vele si sunetul velierului, care brazdeaza sinusios valurile? In noaptea aceea, Sorin m-a invatat nu sa aud, ci sa le simt. Si le-am simtit pane pe la 5 dimineata, cand ne-am intors in marina, in conditiile in care echipajul se predase deja de pe la ora 1. Chapeau! 
 
Cele mai puternice amintiri sunt si cele mai recente, mai exact ultima tura de pregatire derulata in Cyclades XXI, alaturi de flota Setsail. Chiar daca “the eye from the sky“, -cunoscut si sub titulatura de C-ovidiu, nu ne-a onorat cu prezenta, din motive lesne de-nteles,-acesta a fost unul dintre cele mai intense si bine organizate evenimente de flotila la care am participat iar echipajul nostru a depasit cu mult orice asteptare, prin disciplina de fier si energia extraordinara pe care a avut-o. 
 
 
3. Dar momentul cel mai dificil?
 
Pentru noi, din perspectiva noastra de organizatori profesionisti de vacante pe ambarcatiuni, sailing-ul vine la pachet cu un plus de provocari ce tin de organizarea, planificarea si asumarea integrala a fiecarei saptamani de vacante, cu adevarat fabuloase. Nu ne multumim cu traditionalul “merge si asa“ iar eticheta calitativa impusa de aceasta pasiune a tuturor pentru experienta completa, oferita de o ambarcatiune, ne forteaza de fiecare data sa anticipam intotdeauna nevoile si dorintele prietenilor nostri. Dificultatile vin de fiecare data din suma provocarilor profesionale, organizatorice dar si emotionale, din dorinta de a educa si perpetua cat mai corect spiritul yachtingului. Furtunile traite nu au fost niciodata momente dificile, mai degraba le-am trecut de fiecare data la experiente pozitive, ele venind de fiecare data cu descarcari rapide de adrenalina dar si confirmari ale tuturor cunostintelor dobandite atat in perioada de scolarizare, cat si din expeditiile personale. 
 
Poate ca cea mai dificila provocare, in situatia noastra, ramane in fiecare an, distanta fata de familie si imposibilitatea de a impartasi de fiecare data toate aceste experiente minunate alaturi de ea. 
 
 
4. Care este destinatia ta favorita de sailing (marina/tara)?
 
Sailing-ul inseamna pentru noi toti o experienta in sine. Nici o iesire nu seamna cu cealalalta iar fiecare zona are o vibratie specifica, de fiecare data surprinzatoare. Imi place sa ma dau cu barca in orice forma si in orice pozitie (bandat pe jumatate in apa sau pe un catamaran mult prea confortabil, puneti-ma si intr-un dingy cu vesnicele probleme la pornire si legati-ma de barca si chiar si asa, tot ma voi bucura). Poate ca un boost de energie si magie il am in zona insulei Kefalonia, din insulele Ionice, dar acolo deja am o relatie cu ea vibranta, deci pot fi subiectiv. 
 
 
5. Ce planuri de viitor ai legate de sailing?
 
Sky is the limit! 
Odata ce inveti sa respecti marea, limita sailing-ului este data de disponibilitatea energiei si creativitatii fiecaruia dintre noi. Nu mai poti trai fara, daca o motocicleta sau o alta pasiune o mai poti pune pe un plan secundar, experienta libertatii pe care ti-o ofera barcile cu adevarat poate fi limitata doar de numarul de zerouri disponibile in contul tau bancar. Si cateodata, nici macar acest lucru nu te poate limita. 
Imi doresc cu adevarat sa exploram noi zone si sa ne bucuram de experiente din ce in ce mai variate, alaturi de oameni frumosi. 
 
 
Sailing-ul intr-un cuvant (sau mai multe):din seria hashtagurilor disponibile
 
#caleatasprefericire
#punctsidelacapat
#echilibruperfect
 
 
Toate news Cum iti poate schimba viata sailing-ul?Skipper în 3 pași simpli sau cum obții permisul de navigațieTimpul liber in vremea "distantarii sociale"În cât timp pot să devin skipper?TRAVERSADA ATLANTIC - ARC 2017TRAVERSADA ATLANTIC [continuare]Cum am ajuns la Veneția cu velierul si mi-a placutCAFELELE DE DIMINEAȚĂ ☕ ALE UNUI SKIPPERÎn vizită la carnavalul de la Veneția...cu toate pânzele susCum am rămas fără motorină pe AdriaticăCum am ajuns mare marinarExpeditia Cyclades I - jurnal de bord [partea 1/2]Expeditia Cyclades I - jurnal de bord [partea 2/2]Vacanță cu barca pe plajele ascunse ale GrecieiExpeditia Cyclades III - jurnal de bordO noapte furtunoasă, in Cyclades XVI, varianta pe velier în Marea EgeeAm fost în Cyclades XVII și m-am îndrăgostit de Grecia și de navigațieCe înseamnă o regată și cum pot participa?Circumterra solitar: Jurnal de bord - Sorin DruganInterviu Sorin Drugan: La 62 ani, Circumterra SolitarRetrospectiva Sezonului de Regatte 2018Food in Greece / Cyclades & SaronicsCum am obținut permisul de navigațieDespre sailing asa cum il vad euCu velierul pe DUNARE, prin DELTA si pe MARE - jurnal de bord5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Cosmin Păuleț5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Iulia Fulicea5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Dorothee Hasnaș5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Paul Grigoraș5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Radu Niculăiță5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Liviu Chiric5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Deea Buzdugan5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Andreea Matache5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Laurențiu Matache (Blondu)5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Bogdan Hrehorciuc5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Cătălin Corduneanu5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Dana Voloșievici5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Ionuț Stan5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Bogdan Voinescu5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Dorin Chiscop5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Dragos-Olt Constantinescu5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Andreea Guci5 vorbe și 5 volte cu skipper-ul Marius PikaseaNUNTA PE VAL